JORNADA DE GERMANOR DEL DIA DE LA TERRA

on dilluns, 7 de maig del 2018
En el marc del Pla de millora de l’educació per al consum sostenible implementat enguany a l'escola, el 21 d'abril es va realitzar una jornada oberta a tota la comunitat educativa. Van participar prop d'un centenar de persones.

L’objectiu de la jornada era crear un espai engrescador d’interacció i reflexió per tal de generar processos creixents de participació-acció en la millora de l’impacte de l’escola en el desenvolupament de valors, actituds i comportaments sostenibles de consum.

Es va apostar per una jornada amb baixa petjada ecològica, per això es va col·laborar amb el Centre Andorra Sostenible qui ha cedit la vaixella reutilitzable per a l’esmorzar i l’ús de materials reutilitzables per a dos jocs. També es va comptar amb la participació d’altres col·laboradors del país: la Dietista-Nutricionista especialitzada en alimentació sostenible, Alba Reguant Closa i Toni Fernàndez, estudiant de música.
A la inauguració de la jornada es van comunicar els resultats parcials del projecte de recerca-acció del qual emergeix el pla de millora. Es van presentar les accions implementades, el projecte de Guia de bones pràctiques iniciat a partir dels resultats del Diagnòstic Social Participatiu realitzat d'octubre 2017 a gener del 2018, i es va donar a conèixer el blog d'escola verda de l'EAO com a canal de comunicació entre els diferents membres de la comunitat educativa sobre temes d'aquest àmbit. Els participants van poder assistir a una xerrada sobre alimentació sostenible i la inauguració es va tancar amb una visita a la botiga d'intercanvis de l'escola.

La jornada va continuar al pati de  primera ensenyança on els participants van poder gaudir de diferents activitats:
  • Jocs dirigits i lliures en els que es van engrescar petits i grans.
  • Activitats amb tema “dinosaures”.
  • Taller de jardineria: es van plantar floretes en botes de goma descartades per embellir el pati.
  • Un esmorzar de germanor: cadascú va portar alguna cosa per compartir i també es van fer sucs naturals.
  • Hem tingut animació músical on hem après sobre com conservar el patrimoni cultural davant de la música comercial.
  • Els més petits han gaudit també d’estones de tranquil·litat en família, al racó de contes.


Vam gaudir d’un dia molt bo, amb sol, i l’ambient va ser molt agradable. 
Música en directe amb Toni Fernández
Joc d'Enreda't en la biodiversitat




Racó dels contes
Taller de jardineria


Els dinosaures en la línia del tamps

Taller dels dinosaures



Taller de sucs naturals


Xerrada amb la dietista-nutricionista especialitzada en alimentació sostenible, Alba Reguant Closa 




GUIA DE BONES PRÀCTIQUES PER UN CONSUM SOSTENIBLE

on divendres, 20 d’abril del 2018

El propòsit d’aquesta guia és oferir un marc d’actuació sostenible per a la nostra comunitat educativa.

Amb aquesta finalitat, el present document incorpora esforços presents, reptes i propostes d’actuació en tres grans àmbits interconnectats: escola, casa i mobilitat.

GUIA DE BONES PRÀCTIQUES




INICIEM LES BRIGADES DE NETEJA DE PATIS I JARDINETS DE LA NOSTRA ESCOLA

on dijous, 29 de març del 2018
A partir del proper divendres 6 d'abril, iniciarem les brigades de neteja dels nostres patis i jardinets, on estarem implicats tots els adults i tots els alumnes de primera ensenyança de l'escola.

QUINS SÓN ELS OBJECTIUS DE LES BRIGADES?


  • -Realitzar un procés de conscienciació pel que fa a les conseqüències del nostre comportament de consum sobre el medi ambient a través d'un aprenentatge vivencial i participatiu.

  • Fomentar la consciència dels bens col·lectius i el valor de la cura.


A MÉS, TAMBÉ PRETENEM:


  • Prendre consciència de l'excés de residus.

  • Sensibilitzar sobre la importància de buscar alternatives d'esmorzars saludables que generen pocs residus contaminants.

  • Prendre consciència de la importància de trobar solucions alternatives al paper d'alumini o film.

  • Sensibilitzar sobre la importància de generalitzar l'ús d'embolcalls reutilitzables.

  • Sensibilitzar sobre la importància de realitzar un triatge correcte de deixalles per mantenir neta l'escola i reduir la contaminació dels rius i altres espais naturals per residus provenint dels esmorzars.



RETOLACIÓ DELS CONTENIDORS DE LES DEIXALLES

on dijous, 15 de març del 2018
Amb aquesta acció hem volgut facilitar l'ús dels diferents contenidors de deixalles dels patis, vestíbuls i menjadors. Hem dissenyat uns adhesius que hem posat als contenidors que ens ajudaran a llençar CADA DEIXALLA AL SEU CONTENIDOR





CONSELL PER TENIR CURA DE LA NOSTRA ESCOLA

on dimecres, 14 de març del 2018
Volem donar mostrar-vos els consells que ens van donar els companys de la comissió escola verda del curs passat.

VEIEU QUINS RÈTOLS VAN ELABORAR

Els podeu veure al passadís del pati del grans








5 ACCIONS DEL PLA DE MILLORA PER AL CURS 2017-2018

on dilluns, 12 de març del 2018
En base a les aportacions de la nostra comunitat educativa, la Comissió d'Escola Verda ha elaborat un pla de millora amb aquestes cinc accions que portarem a terme durant aquest curs escolar:

1. Organitzar una botiga d'intercanvis: es desitja fomentar l’intercanvi d’objectes (joguines, material d’esquí, material escolar, roba, disfresses i calçat).

2. Elaborar una guia de bones pràctiques: amb aquesta acció es pretén donar resposta a diferents necessitats que vau fer-nos arribar a l'enquesta realitzada durant el mes de desembre.

3. Organitzar una trobada pel dia de la Terra : es tracta d’una jornada oberta a tota la comunitat educativa en la qual es donarà a conèixer la guia de bones pràctiques. Durant la jornada està previst realitzar tallers i altres activitats engrescadores per a petits i grans.

4. Realitzar brigades de neteja: amb aquesta acció es pretén realitzar un aprenentatge vivencial entorn de l’excés de residus i la necessitat de trobar alternatives sostenibles per als embolcalls dels esmorzars.

5. Posar rètols amb imatges d'exemples de deixalles als diferents contenidors: d’aquesta manera volem ajudar a millorar el triatge de deixalles.

RESULTATS DEL DIAGNÒSTIC SOCIAL-PARTICIPATIU

on dijous, 1 de març del 2018
 Aquest document dona accés a la comunitat educativa i al públic en general als resultats del diagnòstic que es va fer a la nostra escola sobre el tema de l'educació en sostenibilitat.
En aquest diagnòstic van participar alumnes, mestres, col·laboradors educatius, personal de serveis i famílies.

CRÒNICA D'UN VIATGE AL CENTRE DE L'ESCOLA